štvrtok, 20. marca 2014

moje obľúbené knihy - časť 1.

Ahojte!
Čítanie je odmalička mojou veľkou vášňou. Ja osobne neznášam otázku 'Aká je tvoja obľúbená kniha?' pretože sama ich mám niekoľko. Tak tu je malá ochutnávka z nich. :)




Veľký Gatsby od Francisa Scotta Fitzgeralda. Príbeh zasadený do 20. rokov 20. storočia, kedy (citujem) "celá krajina pila gin a sex bol národným koníčkom". Nebojte, táto kniha nie je nič nemravné. Je to krásny, ale smutný, príbeh Daisy a Jaya Gatsbyho. Videli ste film? Nestačí! Prečítajte si aj knihu. No pripravte sa na to, že vám to zaberie možno trošku viac času, keďže táto kniha je ešte z dôb, kedy na spisovateľov netlačili vydavatelia s časovým harmonogramom, a zisk nebol hlavným zámerom napísania knihy.

Posledná žena Henricha VIII. (Caroly Ericksonová) Máte radi historické romány? Ja teda áno. Na jednej strane nemám rada také to suché vymenovávanie faktov zo života šľachticov, no na druhej strane ani vymyslené postavy. A táto kniha je plná šťavnatých pikošiek a intríg, opisov anglického kráľovského dvora v 16. storočí, ale aj čo sa dialo za dverami komnát starnúceho Henricha VIII. Tudora.

Henrich Tudor bol v mladosti považovaný za veľkého krásavca. Tak kto sa vám páči viac? Henrich, alebo Leonardo DiCaprio, predstaviteľ Jaya Gatsbyho?
Aké knihy radi čítate Vy?

2 komentáre:

  1. Hezké odpoledne,

    musím říct že obdivuji lidi, kteří mají přečtenou knihu Velký Gatsby. Většinou slýchávám negativní názory co se týče náročnosti, většinu kniha nebaví, zavírají ji po pár stránkách.

    Já osobně jsem Gatsbyho ještě nečetla, ani vlastně nevím proč, možná díky okolí mi podvědomí nějak zkazilo tu cestičku k tomu. A k Tvé otázce - já mám nejraději Franze Kafku nebo Solženicyna. Vlastně, já mám ráda spoustu autorů a knih, neumím udělat stručný výčet :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Andrea. :)
      V prvom rade pekne ďakujem za komentár. :)
      V poslednej dobe som mala sklon k čítaniu takých kníh, ktoré boli napísané veľmi jednoduchým jazykom, a keď som začala čítať Gatsbyho, trošku som sa sama pred sebou zahanbila, že som zanevrela na takéto literárne skvosty. Navyše mám túto knihu v češtine, čo mi zvyčajne nerobí problém, no myslím, že táto kniha by sa ťažko čítala aj v rodnom jazyku. No aj napriek tomu ti to veľmi odporúčam. :)

      Odstrániť