pondelok, 31. marca 2014

Starostlivosť o moje vlasy

Ahojte! :)


Ako viete, minulý týždeň som doma ležala chorá, aaaa tento týždeň na tom nie som o nič lepšie. Angínu vystriedala nádcha a pomaly začínam mať pocit, že sa z toho snáď nikdy nedostanem.
Ale aj napriek tomu, že sa cítim totálne pod psa, som sa rozhodla, že vám sem pridám článok o starostlivosti o moje vlasy. Začneme? :)




ŠAMPÓN
Vyskúšala som už veľké množstvo rôznych šampónov a značiek, no nikdy som nenašla niečo, čo by ma nadchlo a prinútilo kúpiť si daný šampón znova. Až vtedy, keď mi po všakovakých siahodlhých testoch a vyšetreniach (znie to hrozivo, čo?) bola diagnostikovaná alergia na konzervačnú látku Kathon CG. Táto látka sa vyskytuje prevažne v šampónoch, preto som nútená pri samotnom výbere nového šampónu viacej rozmýšľať a čítať zloženie daného prípravku. Pravdupovediac, už som bola zmierená s tým, že moje vlasy už nikdy nebudú voňať. Práve preto, že šampón, ktorý som po zistení alergie používala, nijako nevoňal - a ja som z toho bola na nervy.Vôbec nie som ten typ človeka, ktorý sa vyzná vo všetkých tých parabénoch a číta si zloženia produktov (a je mi tak veľmi dobre), preto som sa držala práve tohto šampónu  Potom mi však do života vstúpili šampóny od značky AUSSIE. Obal ma zaujal natoľko, že som sa rozhodla, že si to zloženie predsalen preštudujem (to nie je len tak, kathon CG má tak 20 synonymických názvov). Aká veľká bola moja radosť, keď som zistila, že ho môžem používať. Ešte väčšia bola, keď som ho ovoňala. Najväčšia bola, keď moje vlasy neboli "splyhlé" aj po každodennom umývaní. Jáj, aké maličkosti človeku dokážu zlepšovať život. :)


Momentálne mám doma dva druhy tohto šampónu, a to:
Colour mate shampoo pre farbené vlasy. Hoci som si vlasy nefarbila už od januára, mám pocit, že tieto šampóny vlasom dodávajú lesk. Navyše, obsahuje extrakt z austrálskej divej broskyne a vonia famózne.
Mega shampoo na každodenné umývanie. Vlasy si umývam každý deň okrem piatka a soboty (ak nemusím nikam ísť), pretože stále mám taký hlúpy pocit, že sú mastné. Viem, je to nezdravé, vlasy sa potom viac mastia, bla bla bla... Jednoducho si myslím, že je lepšie, keď si každý deň dám tú námahu a vlasy umyjem, akoby som z nich mala mať zlý pocit. Navyše, nie som veľkým fanúšikom fénu, takže si ich takmer vždy nechám prirodzene vyschnúť, a žehličku už tiež používam pramálo. Tento šampón som si zadovážila preto, lebo keď už si tie vlasy umývam každý deň, po takom tom bežnom druhu šampónu sú moje vlasy spadnuté. Tento Mega shampoo od Aussie je veľmi ľahké, preto nemám pocit takých tých ucapkaných vlasov.
Navyše, objem 300 ml je viac než postačujúci. Hoci stojí o trošku viac (myslím, že v DM ho majú okolo 7 eur), za tie peniaze rozhodne stojí.

2. KONDICIONÉR

Ak mám byť úprimná, ja veľmi na kondicionéry nie som. Po 1. preto, lebo mám pocit, že vlasy sa po nich rýchlejšie mastia a po 2. preto, lebo mám po nich taký čudný pocit, že moje vlasy sú rozlietané, jemné a pre mňa dosť neprirodzené. Napriek tomu kondicionér používam, hoci nie každý deň.


Môj úplne naj-naj-najobľúbenejší je tento Balzam na vlasy s kokosovým mliekom od značky SWISS O-PAR. Tento kondicionér mi veľmi pripomína leto, keďže som ho mala so sebou aj na dovolenku minulý rok. To, že si ho kupujem stále dookola už viac ako 8 mesiacov, naznačuje, aká veľká je moja spokojnosť. Krásne vonia, vyživuje končeky, vlasy nezaťažuje, a keďže si ho dávam len do polovice dĺžky, ani sa mi po ňom vlasy nemastia. Krása, fantázia - SPOKOJNOSŤ!

3. SPREJ NA ROZČESÁVANIE

Moje vlasy majú, bohužiaľ, chorú tendenciu popliesť sa po umytí tak, že aj najtrpezlivejší človek na svete by stratil trpezlivosť pri rozuzľovaní a česaní. Neznášala som si česať vlasy po umytí (čo by sa, mimochodom, ani nemalo - som rebel!), pretože vždy som si ich strašne veľa vytrhala. Potom som od kamarátky dostala svoj prvý sprej na vlasy od značky Gliss Kur. Keď mi došiel, hneď som si bežala kúpiť nový - Gliss Kur Oil Nutritive regeneračný expres balzam od značky Schwarzkopf.


Tento dvojfázový zázrak je určený pre dlhšie vlasy so sklonom k štiepeniu (je to preklad slova třepení?). Poviete si, blbosť, určite to nefunguje. Opak je pravdou. Sama som bola k takýmto vecičkám skeptická, no opäť som sa presvedčila, že je lepšie vyskúšať, ako hneď skritizovať. Sprej používam po každom jednom umytí v obrovských množstvách a na kefe mi ostáva oveľa menej vlasov, ako kedysi.

4. DOPLNKOVÁ KOZMETIKA


Nakoniec kozmetika, ktorú nepoužívam až tak často. Dôvod, prečo až tak často nepoužívam Heat protection spray z rady Advance Techniques styling od AVON-u, je hádam jasný. Až tak často si vlasy nežehlím/nekulmujem/nefénujem. Navyše, tento prípravok vonia podľa mňa úplne príšerne. Ak poznáte Advance Techniques radu, tak presne viete, ako tieto prípravky voňajú. Neviem, niekomu to možno príde príjemné, mne rozhodne nie. Ale čo už, svoj účel to plní. Fľaštička je podľa mňa dosť malá (100 ml), ale ja som ho v zľave kúpila za 1,90€ a som spokojná, že to doma mám.
Ďalšou AVON-ovkou je Shine serun opäť z rady Advance Techniques. Veľmi príjemná vecička, zanechá vlasy krásne lesklé a nie je nič lepšie, ako keď vás niekto pochváli, aké krásne lesklé vlasy máte. Netuším, koľko toto sérum stálo, pretože ho doma máme už nesmierne dlho. S objemom 60 ml vám pri striedmom používaní vydrží veľmi dlho.
Nakoniec som si nechala vec, ktorá sa v obyčajnom obchode zohnať nedá. Je to Matrix Biolage ExquisiteOil Treatment Tamanu Oil. Zložitý názov, jednoduchý princíp. Tento olejček je určený hlavne na spevnenie krehkých vlasov. Hoci svoje vlasy za krehké nepovažujem, používam ho aj tak, pretože ako prípravok uvedený vyššie, vlasy zanechá krásne lesklé a zdravo vyzerajúce. Hoci sa môže aplikovať pred, počas, aj po umytí, ja ho aplikujem výhradne po, pretože im dodá už spomínaný lesk.

V prvom rade, ak ste došli až na koniec, chcem Vám veľmi pekne poďakovať! :)
Poznáte niektorý z týchto prípravkov, prípadne ho používate?

3 komentáre:

  1. Jak se ti projevovala ta alergie? Já měla dost velký problém vždy s šampony po objevení Aussie je vše v pohodě. :)

    Jahodovník

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na rukách sa mi robili také ako keby pupence, ktoré nepríjemne svrbeli. Neviem, ako to je u teba, ale možno by sa ti tie testy zišli, aby si vedela, čomu sa vyhýbať. :)

      Odstrániť
  2. Ten Gliss Kur mám aj ja :) Čo sa týka balzamu na vlasy, vyzerá byť kvalitný. Kika

    OdpovedaťOdstrániť